Lūdzam potenciālos darbnīcu apmeklētājus sekot līdzi
izmaiņām darbnīcu un tajās paredzēto nodarbību sarakstos! Vēlreiz un vēlreiz
izvērtējiet darbnīcu piedāvājumu un izvēlieties sev piemērotāko darbnīcu!
Rakstiet uz e-pastu kristians.jacevics@ventspils.gov.lv
vai fridis@skolotajs.lv
un precizējiet savu darbnīcas tēmu un nepieciešamo laiku!
Esiet atsaucīgi, aktīvi un palīdziet izveidot
LatSTE'2011 programmu iespējami piemērotāku tieši Jums!
Radošās darbnīcas (darbnīcā
aptuveni 30 vietas):
- Aicinām uz darbu darbnīcās iespēju robežās ierasties ar saviem portatīvajiem datoriem!
1. darbnīcas darbības virziens - Informātika
- Interaktīva spēle par drošību internetā
Prezentācijā paredzēta iepazīstināšana ar interaktīvo
spēli par drošību internetā. Tiks sniegta informācija par spēles
izglītojošajiem aspektiem un sniegti padomi skolotājiem, kā spēli integrēt
apmācību procesā par drošību internetā.
(Agnese Kriķe,
Latvijas Interneta asociācija, Net-Safe Latvia Drošāka interneta centrs)
- Windows MultiPoint Server 2011
Windows MultiPoint Server 2011 ir vienkāršs risinājums,
kas uzlabo mācību procesu un ietaupa skolas IT izmaksas. Ar vienu Windows
MultiPoint Server risinājumu var nodrošināt vairāku lietotāju neatkarīgu un
pilnvērtīgu darbu. Lietotāji strādā ar savu monitoru, klaviatūru un datorpeli,
bet visus darba resursus izmanto no galvenā MultiPoint Server datora. Skola var
trīskāršot Windows datoru lietojuma skaitu, nepalielinot budžetu! Tas ietaupa
līdz pat 66% no skolas IT izmaksām uz datoru aprīkojuma un uzturēšanas rēķina.
(Anda Jankoviča, SIA „DPA”)
2. darbnīcas darbības virziens - Matemātika
- Interneta izmantošana matemātikas stundās
Dažādu
internetā atrodamo materiālu izmantošanas iespējas un lietderīgums matemātikas
stundās. „Vērtīgu" interneta adrešu apskate. Uzdevumu ģeneratoru
izmantošanas lietderība.
(Gita Šulce, Rīgas 25.vidusskola)
- Saistošā Matemātiskās Indukcijas Metode
Matemātiskā
indukcija māca skolēniem ne tikai matemātiku, bet pašu dzīvi – lai attīstītos,
ir jāsāk ar mazumiņu, ar pirmo pakāpienu, ar pirmo soli. Matemātiskās
indukcijas metodes stāsts sakrīt ar daudzām dzīves atziņām, piemēram, slavenais
franču rakstnieks Antuāns de Sent-Ekziperī ir teicis: „Būt cilvēkam nozīmē
apzināties, ka katrs ķieģelis, ko tu iemūrē, palīdz celt pasauli.” Tas, kas
saistīts ar dzīvi un realitāti ir pieņemams, saprotams un mīlēts no skolēnu
puses. Tāpēc ir būtiski, ka skolēni darbojas praktiski: liek domino kauliņus,
būvē Hanoe torņus, veido uzdevumu vizuālus modeļus, Excel tabulās aprēķina
apgalvojumu vērtības pie n = 1, 2, 3, 4, 5, 6,... Un tikai pēc tam var sākt
vispārīgo un sarežģīto, aplūkojot n = k un n = k+1.
Par
Matemātiskās Indukcijas Metodi ir sarakstītas daudzas jo daudzas grāmatas. Arī
Internetā var atrast ļoti daudzus materiālus. Savukārt ar interaktivitātes
pazīmēm Internetā var atrast tikai divus rezultātus:
1)
interaktīvs tests (http://www.themathpage.com/ aprecalc/precalculus.htm) un
2)
PowerPoint prezentācija (http://www.slidefinder.net/2/202_20 induction/ 19762525).
Bet
Matemātiskās Indukcijas Metodes attēlošanas iespējas ar shēmu palīdzību savās
grāmatās ir aprakstījuši tikai divi autori: Latvijas Universitātes profesori
Agnis Andžāns un Pēteris Zariņš, kā arī Manitoba Universitātes profesors David
S. Gunderson. Šīs shēmas skolēniem ir vēl vieglāk izprotamas, ja tās ieliek
interaktīvā vidē, piemēram, Excel tabulās vai Multimediju mācību objektā.
(Aija
Cunska, Firma Madara 89)
3. darbnīcas darbības virziens - Sākumskola
- Starptautiskais galvas rēķinu konkurss
Jau vairākus gadus Latvijas skolēni piedalās
starptautiskā matemātikas konkursā "Rēķini galvā". Ar ļoti labiem
rezultātiem tajā startē Smiltenes Trīs pakalnu pamatskolas skolēni.
Prezentācijas mērķis: iepazīstināt interesentus ar mājas lapas lv.lefo.net
piedāvājumu sākumskolēniem un iespējamo darbības modeli skolā rezultātu
uzlabošanai galvas rēķinos matemātikā.
(Vita
Leite, Smiltenes Trīs pakalnu pamatskola)
4. darbnīcas darbības virziens – Dabas zinātnes
- Microsoft rīki - aktīvam un radošam skolotājam!
Meklē ērtus un vienkāršus risinājumus savā stundā
mācību metožu dažādošanai un mācību satura atsvaidzināšanai? Microsoft piedāvā
vairākus interesantus rīkus skolotājiem, kurus viegli lietot gan skolēnam, gan
skolotājam!
Darbnīcā būs iespēja dalīties grupās un sīkāk pētīt
tās iespējas, kas vairāk ieinteresējušas, dalībniekiem vēlams savs portatīvais
dators, labs garastāvoklis un darboties-vēlēšanās! Kā arī jāatzīmē, ka darbnīcā
aplūkotie piemēri būs saistīti ar dabaszinību jomām.
Darbnīcā:
1) darbosimies ar MouseMischief - izmēģināsim,
vērosim, radīsim pielietojamus veidus, kā visus skolēnus iesaistīt aktīvā
darbībā, izmantojot skolēniem lietojamas peles klasē;
2) darbosimies ar MS Songsmith - klausīsimies, dziedāsim,
ierakstīsim skaņas failus un lūkosim, kā šādu iespēju praktiski izmantot
stundās, kā arī kā veicināt skolēnu radošumu
3) darbosimies ar WorldWideTelescope un
ielūkosimies dziļāk astronomijā - un kā attīstīt skolēnu patstāvīgās mācīšanās
un pētīšanas spējas, izmantojot šo iespēju
4) darbosimies ar Bing Maps - un noskaidrosim,
kā ar tā palīdzību var veicināt skolēnu plānošanas prasmes un sadarbību, kā arī
kā sev izplānot lielisku ekskursiju
5) vienkāršā un efektīvā veidā mācīsimies vizualizēt
darba procesu ar tādiem rīkiem kā AutoCollage un Photosynth.
(Dina Sarceviča (Limbažu 3.vsk., dabaszinību sk.)
un Edīte Sarva (Ziemeļvalstu ģimn. bioloģijas skolot.) programmas
Iespējamā misija skolotājas)
- Radošas idejas interaktīvai mācību stundai
Darbnīcā dalīsimies pieredzē par tehnoloģiju
izmantošanu radošā mācību stundā. Darbnīcas dalībniekus aicināsim apmainīties
ar idejām un apspriest dažādas metodes, kas uzrunā un ieinteresē digital
natives paaudzi. Piedāvājam praktiskus demonstrējumus un diskusiju par radošām
metodēm interaktīvā mācību stundā, skolotājiem un skolēniem pieejamos līdzekļus
(uzskates materiāli, mikroskops, fotoaparāts, mobilais telefons, dators,
interaktīvā tāfele u. c.) apvienojot ar jaunajiem iZvaigznes sērijas
interaktīvajiem mācību materiāliem dabaszinībās 5., 6. klasei.
(Kristīne Pastare un Linda Lamstere – Segliņa, Apgāds
Zvaigzne ABC)
(Zigfrīds Jezerskis, Iļģuciema vidusskola)
(Andris Gribusts un Aivars Gribusts, Lielvārds)
- Virtuālais pētnieciskais darbs bioloģijas stundā - ieguvumos un iespējamos zaudējumos
- Praktiskā nodarbība kā izmantot Dabaszinātņu aprīkojumā ietilpstošos portatīvos datorus zināšanu diagnostikā, izmantojot ActivEngage platformu
ActivEngage http://bit.ly/mPaiG6 ir jautājumu un
atbilžu sistēmas virtuālā versija, kas ļauj skolēniem aktīvāk piedalīties
mācību stundā un pildīt testus uz datoriem, mobīlajiem tālruņiem un
planšetdatoriem. Savukārt, skolotājam sniedz iespēju ietaupīt laiku
nelabojot testus, bet kvalitatīvāk izvērtēt skolēnu rezultātus un sekot līdzi
katra skolēna zināšanu un personības attīstībai.
ActivEngage piedāvā daudzveidīgas atbilžu
iespējas - viena pareiza atbilde, vairāku pareizu atbilžu, secīgā kārtošana,
Likerta skala, skaitļu un teksta ievade, kā arī individuālās atbildēšanas
režīmā, kurā skolēni pilda testus savā ritmā.
Tā kā ActivEngage ir Promethean interaktīvās
klases ActivClassroom sastāvdaļa, tad uzdodiet jautājumus un testus
interaktīvās tāfeles programmatūrā ActivInspire vai MS PowerPoint versijā
Promethean ActivOffice.
ActivEngage ir iespēja papildināt dabaszinātņu
kabinetu aprīkojumā ietilpstošos portatīvos datorus ar programmatūru, kas
mobilo datorklasi pārvērtīs efektīvā skolēnu zināšanu vērtēšanas rīkā.(Andris Gribusts un Aivars Gribusts, Lielvārds)
5. darbnīcas darbības virziens – Fizika
- Radošas idejas interaktīvai mācību stundai
Darbnīcā dalīsimies pieredzē par tehnoloģiju
izmantošanu radošā mācību stundā. Darbnīcas dalībniekus aicināsim apmainīties
ar idejām un apspriest dažādas metodes, kas uzrunā un ieinteresē digital
natives paaudzi. Piedāvājam praktiskus demonstrējumus un diskusiju par radošām
metodēm interaktīvā mācību stundā, skolotājiem un skolēniem pieejamos līdzekļus
(uzskates materiāli, fotoaparāts, mobilais telefons, dators, interaktīvā tāfele
u. c.) apvienojot ar jaunajiem iZvaigznes sērijas interaktīvajiem mācību
materiāliem fizikā 10. klasei.
(Linda Zemīte un Gints Romanovskis, Apgāds Zvaigzne
ABC)
- Sensori pētnieciskajos darbos fizikā
Kā redzēt cauri sienām? Kā atrast melnu kaķi tumšā
istabā? Kādas īpašības piemīt metāliem? Kā vada garums ietekmē apgaismojumu
telpā? Dalībniekiem būs iespēja veikt vairākus pētnieciskos darbus fizikā,
izmantojot datu uzkrājējus un sensorus.
(Ausma Bruņeniece, Pumpuru vidusskola un Inese
Dudareva, Latvijas Universitāte)
- Mikroprocesora un akselerometra vadīta 2-riteņu balansējoša platforma
Mācību
priekšmeti. Fizika un
Informātika & elektronika.
Fizika. Līdzsvars, inerce, spēki, kustība,
žiroskops, elektromotori
u.c.
Informātika. Mikroprocesora programmēšanas pamati, vienkāršas programmas, MEMS
(Micro ElectroMechanica System) sensori (akselerometrs & žiroskops),
elektromehānisko izpildmehānismu vadības pamati u.c.
Darbnīca. Balansējošas platformas demonstrācija,
mikroprocesora programmēšana - iespēja pamēģināt. MEMS sensoru demonstrācija -
iespēja veikt nolasījumus.
(Peteris Apse-Apsītis, RTU Industriālās
elektronikas un elektrotehnikas institūts)
(Māris Roga, Lielvārdes pamatskola)
- ActivBoard izmantošana matemātikā un fizikā
(Māris Roga, Lielvārdes pamatskola)
6. darbnīcas darbības virziens – Skolvadības risinājumi
- Laimes formula pedagogam
Apskatām 5 apziņas līmeņus, kas norāda to, kāda laime
mīt skolotājā.
Izmantojam prezentāciju un video materiālus, lekcijas
garums 1 stunda.
(Aina
Bērce, Ogres Valsts ģimnāzija)
- Interaktīvo tehnoloģiju lietošanas iniciatīvas mācību stundās un ārpus tām
Radošo darbnīcu vadīs trīs pedagogi no Aizkraukles
novada ģimnāzijas - angļu valodas skolotāja, ekonomikas skolotāja un direktora
vietniece ārpusstundu darbā, kura māca arī latviešu valodu un literatūru.
Aizkraukles novada ģimnāzija ir viena no tehnoloģiski
labāk aprīkotajām skolām reģionā, taču iepirktās tehnikas daudzums vien ir
nepietiekams pamats rezultatīvai un laikam atbilstošai tehnoloģiju izmantošanai
apmācot skolēnus, attīstot viņos sadarbības, komunikācijas, pētniecības prasmes
un radošuma garu. Tikai, apvienojot tehnisko bāzi ar vēlmi darboties un labām
idejām, rodas jēgpilns tehnoloģiju izmantojums skolā. Darbnīcas vadītājas ir
bagātas ar IT izmantošanas pieredzi, radošām, Latvijas skolās vēl ne tik bieži
sastopamām iniciatīvām, kas tiek realizētas mācību procesā. Tehniskais
nodrošinājums un pedagogu atbalsts ir licis atraisīties arī interesantām
skolēnu iniciatīvām. Viņi savas tehnoloģiskās kompetences veiksmīgi un
inovatīvi izmanto gan mācību uzdevumu pildīšanā, gan skolas pasākumu
veidošanā.Angļu valodas skolotāja Baiba Svenča atklās, kā caur e-mācību vidi
Moodle var ievest skolēnus dziļāk tehnoloģiju pasaulē, izmantojot tās gan mājas
darbu veikšanai, gan papildus zināšanu iegūšanai, gan sociālo prasmju
attīstīšanai, lietojot forumus, wiki un blogus.Ekonomikas skolotāja dalīsies
pieredzē, kā izmanto ActivInspire interaktīvās tāfeles iespējas ekonomikas
stundās un Moodle vidi, palīdzot skolēniem gatavojoties ekonomikas
eksāmenam.Skolotāja Gunita Elksne rosinās jūs IT izmantot audzināšanas programmas
realizācijā, akcentējot skolēnu pašu radīto darbu vērtību atgriezeniskās saites
nodrošināšanā. Tiks piedāvāti gan realizētu ideju piemēri, gan ieceres.
(Baiba Svenča, Zane Sirmace, Gunita Elksne,
Aizkraukles novada ģimnāzija)
- Darbnīcu skolu vadītājiem un viņu vietniekiem – Partners in Learning School Research - pašnovērtējuma rīks skolām, kas palīdz analizēt inovatīvas mācību metodes un novērtēt 21. gadsimtam atbilstošas mācīšanas un mācīšanās prasmes skolā.
Cilvēki visā pasaulē diskutē par nepieciešamību mainīt
izglītības sistēmu atbilstoši dzīves realitātei un darbam 21. gadsimtā. Runa
nav tikai par efektīvu tehnoloģiju izmantošanu, bet arī par izglītības
sniegšanu bērniem, kas aktīvi piedalās mācību procesā un izrāda iniciatīvu
mācību vielas apguvē.Bet kā jūs varat panākt šīs izmaiņas savā skolā un klasēs?
Kā var novērtēt panākumus?
Programma Partners in Learning School Research
(Partneri mācībās — skolu pētījumi) palīdz skolām izprast, ko nozīmē izglītības
sistēmas pārveide praksē. Programma var palīdzēt jums izveidot kopīgu
priekšstatu par inovatīvu mācību procesu jūsu skolā. Tā var nodrošināt ne tikai
skolas vadībai, bet visai skolas kopienai pilsētas/novada līmenī mērījumus
inovācijām.
Darbnīcas dalībnieki varēs iepazīties sīkāk ar šo
bezmaksas rīku skolām un to, kā to iespējams ieviest un izmantot skolas darba
uzlabošanas procesā un skolotāju tālākizglītības plānošanā.
(Zane Matesoviča, Izglītības programmas vadītāja,
Microsoft LatviaInese Didže, Dobeles Valsts ģimnāzijas direktore)
- IT izmantošana skolēnu stundu saraksta veidošanā
Katru gadu stundu saraksta veidošana prasa no mācību pārziņiem daudz laika. Mēs piedāvājam izveidot programmu Schedule, kura ir domāta stundu saraksta sastādīšanas un to pārbaudes atvieglojumam. Kaut programma pati sarakstu neveido, bet, izmantojot šo programmu, lietotājs varēs ātri izveidot un izdrukāt veidlapu ar skolotāju uzvārdiem, kā arī nedēļas dienām un stundām turpmākajam darbam. Programma dod iespēju izdrukāt:
1) visas skolas stundu sarakstu;
2) atsevišķo skolotāju stundu sarakstu;
3) informāciju par auditoriju aizņemtību;
4) atsevišķo klašu, dienu vai to kombināciju stundu sarakstu.
Izveidotā programma tiks ievietota vietā, kur tā būs pieejama lejupielādei.
(Jurijs Stetjuha, Rīgas Imantas vidusskola)
- Aktuālākie jaunumi Microsoft tehnoloģiju jomā pasaulē
(Āris Dzērvāns, Microsoft Latvia)
-
Lursoft datu
bāzes piedāvājums ekonomikas un tiesību zinātņu apgūšanai;
- Datu bāzu elektroniskās publikācijas mācību procesa atbalstam
Valsts aģentūra „Kultūras
informācijas sistēmas” jau vairākus gadus realizē dažādu atmiņas
institūciju attīstības projektus, kas, izmantojot jaunākos informācijas
tehnoloģiju risinājumus, sekmē un nodrošina kultūras mantojumu pieeju nākamajām
paaudzēm arhīvos, bibliotēkās un muzejos. Tas nodrošina milzīgu datu un
digitalizēto materiālu pieeju plašam lietotāju lokam, ko veiksmīgi varētu
izmantot arī skolu mācību programmu īstenošanā.
Darbnīcas darba kārtībā tiks iekļautas šādas
sadaļas, kas varētu rosināt skolotājus radoši izmantot pieejamos resursus -
1) Arhīvu, bibliotēku un muzeju
krājumi interneta vidē;
2) Ārzemju un Latvijas datu bāzu
elektroniskie resursi projekta "Elektroniskās publikācijas Latvijas
bibliotēkām" ietvaros
- Letonika.lv
datu bāzes resursi un aktualitātes. Kultūras kanons, vārdnīcas un
enciklopēdijas, daiļliteratūra un plašs multimediju klāsts tiešsaistē;
3) Nacionālā kino centra filmas
Latvijas pašvaldību publiskajās bibliotēkās, kā tās izmantot?
Darbnīcas dalībniekiem būs iespēja
piedalīties informācijas meklēšanā un atlasē. Tiks sniegti praktiski padomi kā
ātrāk un vienkāršāk iegūt nepieciešamo informāciju, kas būtiski atvieglotu
skolotāju darbu mācību materiālu sagatavošanas procesā.
(Agrita Sagalajeva, Aģentūra "Kultūras informācijas sistēmas") 7. darbnīcas darbības virziens - IKT izglītība
1). sekcija
- Panopto video lekciju veidošana
Attīstoties tehnoloģijai pieaug arī prasības pret to,
tāpēc nepieciešami jauni un kvalitatīvi rīki mācību procesa
pilnveidošanai.
Panopto ir video ierakstu sistēma, kuras mērķi ietver
samazinātas izmaksas audio/video translācijas lekcijām, sanāksmēm, tiešraides
notikumiem u.c.
Panopto funkcijas iekļauj vienkāršu prezentāciju
materiālu apskati un sadalījumu, kas padara to par plaši pielietojamu un
vienkāršu, tomēr labas kvalitātes rīku.
Panopto ļauj veidot video lekciju vai mācību stundu
ierakstu vai tiešraidi, kas lieti noder gan lielām, gan mazām auditorijām, kā
arī gan klātienes, gan neklātienes mācībām.
(Haralds Gribusts, Rīgas Tehniskā universitāte)
- E-mācību vide skolām, kuras izmanto E-klase un MyKoob
Laboratorijas ietvaros tiks nodemonstrēta iespēja, kā
skolas, kuras lieto E-klase vai MyKoob, var izmantot Eduspace e-mācību vidi un
katram dalībniekam būs iespēja iesaistīt arī savu skolu. Laboratorijas
neatņemama sastāvdaļa ir diskusija, kādā veidā būtu iespējams izmantot jauno
iespēju - e-mācības tieši no E-klase vai MyKoob.
(Kaspars Auzarējs – Auzers, Rīgas Tehniskā
universitāte)
- Skolēnu uzdevumu informātikā veidošana, formulēšana un pārbaude ar programmu Checker-2
Piedāvātajā projektā datorprogramma Checker-2 automātiski pēc skolotāja piedāvātā parauga, tekstuāli formulē uzdevumu skolēniem un pārbauda izpildīta uzdevuma pareizību. 2008. gadā projekts Checker tika izstrādāts, izmantojot Izglītības Inovācijas fonda sniegto finansiālo atbalstu. Programmas mērķis bija mūsdienīgas metodes izmantošana simbolu formatēšanas (Format, Font) apguvei. Programma Checker-2 ir Checker projekta papildinājums. Tā darbojas pēc tā paša principa kā Checker, tikai tagad programma papildus formulē uzdevumus apgūstot komandas Format, Paragraph un Page Setup. Programmu var izmantot skolēna pašpārbaudei dialogā režīmā vai kontroldrba režīmā. Programma prot veidot uzdevumus, izmantojot latviešu, angļu vai krievu valodu.
(Jurijs Stetjuha, Rīgas Imantas vidusskola)2). sekcija - Baltijas Biroju Tehnoloģijas SIA
- Padomi mācību materiālu sagatavošanā. 3D materiālu izmantošana. Gatavie mācību materiāli, kur tos meklēt?
Darbnīcas apraksts:
1) Kopā ar
darbnīcas apmeklētājiem tiks apskatīti un izmēģināti programmatūras SMART
Notebook 10.8 jaunie rīki. Visiem būs iespēja padarboties ar jauniem rīkiem individuāli
un kopā ar darbnīcas vadītāju. Viens no apskatāmiem rīkiem būs dokumentu kamera
ar jaunu Mixed Reality funkciju, kura tiek izmantota 3D objektu apskatei un
vadībai http://vault.smarttech.com/videos/MixedReality/index.html. Darbnīcas apmeklētājiem, kuru
īpašumā ir SMART dokumentu kamera būs iespēja saņemt (bez maksas) Mixed Reality
kubu.
2) Tiks
apskatīti seši paņēmieni, izmantojot kurus vienkāršā un efektīvā veidā mācību
materiāli tiek padarīti interaktīvi un skolēnu interesi piesaistoši. Katrs
paņēmiens tiks apskatīts solis pa solim un izveidots kopā ar darbnīcas apmeklētājiem.
3) Kur meklēt jau gatavos mācību materiālus (Zvaigzne, Eformas, materiāli no dzm.lv u.c). Darbs ar
pieejamajiem mācību materiāliem izmantojot SMART Board interaktīvo tāfeli.
Iespējas jau gatavo mācību materiālu prezentēšanā.
4) Speciāli
SMART Board interaktīvās tāfeles funkcionalitātei pielāgota mācību
programmatūra Algodoo
5) Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas ir ne tikai instruments
ar kā palīdzību mācību procesu padarīt interesantu un aizraujošu skolēniem, bet
arī rīks, kas dod iespēju tradicionālo mācību procesu, kas notiek klasē,
organizēt un īstenot citādi, piemēram, ar datora un interneta starpniecību. Darbnīcas
laikā tiks izmantota virtuālā klase „Blackboard Collaborate”, tā nodrošinot, ka
nodarbībā notiekošo būs iespēja vērot un piedalīties tajā arī attālināti.
(Piezīme. Ja vēlaties nodarbībā
piedalīties attālināti, Jums līdz 2011.gada 24.oktobrim jāaizpilda pieteikšanās
forma. Vadoties no sniegtās informācijas, Jums tiks nosūtīta saite uz
nodarbību.)
Darbnīcu piedāvā Baltijas Biroju
Tehnoloģijas SIA un portāls www.nakotnesskola.lv
(A.Sviklis, F.Sarcevičs,
G.Šeršņevs)
- Jautājumu un atbilžu sistēmas izmantošana skolēnu zināšanu pārbaudē, rezultātu analīzē. Atbilžu sniegšana izmantojot viedtālruņus, planšetdatoru, portatīvo datoru.
Darbnīcas
apraksts:
1) Pasniedzēji tiks iepazīstināti ar SMART Response – Interaktīvajām jautājumu
un atbilžu sistēmām un to veidiem.
2) Kopīgi sagatavosim interaktīvu testu. Izpildīsim testu izmantojos SMART
Response PE interaktīvo jautājumu un atbilžu sistēmu. Izpildīsim testu
izmantojos SMART Response VE interaktīvo jautājumu un atbilžu sistēmu.
Izmantojot SMART Response VE atbildes uz jautājumiem sniegsim izmantojot
viedtālruņus (SmartPhone), planšetdatorus un portatīvos datorus.
3) Analizēsim izpildītā testa rezultātus, novērtēsim to pielietošanas iespējas
skolēnu izaugsmes novērtēšanā.
4) Arī šīs
darbnīcas laikā tiks izmantota virtuālā klase „Blackboard Collaborate”, tā
nodrošinot, ka nodarbībā notiekošo būs iespēja vērot un piedalīties tajā arī
attālināti.
(Datorzinību centra izglītības produktu attīstības vadītāja Līga Matveja- Vlasova un lektore Inese Siliņa)
4). sekcija - Baltijas Datoru akadēmija
(Piezīme. Ja vēlaties nodarbībā piedalīties attālināti, Jums līdz
2011.gada 24.oktobrim jāaizpilda pieteikšanās
forma. Vadoties no sniegtās informācijas, Jums tiks nosūtīta saite uz
nodarbību.)
Darbnīcu piedāvā Baltijas Biroju
Tehnoloģijas SIA un portāls www.nakotnesskola.lv
(A.Sviklis, F.Sarcevičs, G.Šeršņevs)
3). sekcija - Datorzinību centrs
- Virtuālā Klase
Lync 2010 ir
ātrs, ērts, lēts saziņas veids Virtuālās Klases nodarbībām, kur dalībniekiem
nav jātērē laiks un nauda ceļam. Lai veiksmīgi varētu piedalīties Virtuālās
Klases apmācībās Ir nepieciešams tikai dators, austiņas, mikrofons un interneta
pieslēgums.
Dalībnieki tiks iepazīstināti ar apmācību procesu
tiešsaistē un varēs piedalīties Virtuālās Klases nodarbībā.
Darbnīca ir paredzēta visu priekšmetu skolotājiem.
Darbnīcā:
1) Demonstrēsim Lync 2010 piedāvātās iespējas tiešsaistes apmācību procesā.
2) Pieslēgsimies tiešsaistes nodarbībai;
3) 45 minūšu gara lekcija par tēmu „Kā skolotājiem veiksmīgi apkopot savas idejas un mācību vielu, izmantojot programmu OneNote 2010”
1) Demonstrēsim Lync 2010 piedāvātās iespējas tiešsaistes apmācību procesā.
2) Pieslēgsimies tiešsaistes nodarbībai;
3) 45 minūšu gara lekcija par tēmu „Kā skolotājiem veiksmīgi apkopot savas idejas un mācību vielu, izmantojot programmu OneNote 2010”
Darbnīcas ilgums: 1,5 stunda x 2 reizes
Darbnīcu klātienē varēs apmeklēt līdz 40
cilvēkiem (līdz 20 katrā nodarbībā). Skolotājiem, kuriem nav iespēja
piedalīties Latste darbnīcā klātienē, varam nodrošināt iespēju pieslēgties
nodarbībai attālināti (skaits ierobežots).
(Datorzinību centra izglītības produktu attīstības vadītāja Līga Matveja- Vlasova un lektore Inese Siliņa)
- Multimēdiju prezentāciju gatavošana ar Microsoft Windows 7 un Microsoft Office 2010
Jaunās Microsoft tehnoloģijas ļauj pat
lietotājiem ar minimālām prasmēm sagatavot profesionālās prezentācijas, apstrādāt
video un foto materiālus atraktīva un aizraujoša satura veidošanai.
Jau 2011.gada oktobrī visām Latvijas skolām ar
IZM atbalstu ir paredzēts uzsākt jaunu datoru ar visjaunāko Microsoft
programmatūras piegādi. Darbnīcā
Jums tiks nodrošināta iespēja iegūt
ieskatu šīs programmatūras iespējās
vieglai un ērtai mācību materiālu radīšanai,
Ieskatam dažas no Darbnīcā
apskatāmajām tēmām:
- Attēlu sagatavošana un izmantošana PowerPoint 2010 prezentācijā
- Videomateriālu sagatavošana un izmantošana PowerPoint 2010 prezentācijā
- Audio materiālu sagatavošana un izmantošana PowerPoint 2010 prezentācijā.
(Microsoft
sertificētais Baltijas datoru akadēmijas pasniedzējs Jānis Judrups)
5). sekcija - Sabiedrība Tilde
5). sekcija - Sabiedrība Tilde
- Sabiedrības „Tilde” darbnīca: jaunākās iespējas informācijas sagatavošanā, tulkošanā un mācībām
Projekts „Latvijas kultūras
kanons”, Anita Vasiļjeva, letonika.lv vadītāja
Letonika.lv jaunumi literatūrai,
kultūrvēsturei, mūzikai, dabai, Anita Vasiļjeva, letonika.lv vadītāja
Jaunākās
tulkošanas un dokumentu sagatavošanas iespējas Tildes Birojā, Toms Žunna,
Klientu attiecību vadītājs, Tilde